Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné a dodacie podmienky CHEMOLAK a.s. pre internetový obchod www.umaliara.sk
Článok I.
Všeobecné obchodné a dodacie podmienky CHEMOLAK a.s. platné pre internetový obchod (ďalej VODP) bližšie upravujú práva a povinnosti medzi kupujúcim a obchodníkom. Obsah jednotlivých obchodných vzťahov pre kupujúceho a obchodníka je upravený príslušnou kúpnou zmluvou a týmito VOPD.
Prevádzkovateľ internetového obchodu (ďalej aj „e-shop“ alebo „internetový obchod“)
Spoločnosť: CHEMOLAK a.s.
Sídlo: Továrenská 7, 919 04 Smolenice,
IČO: 31 411 851,
DIČ: 2020391472,
IČ DPH: SK2020391472,
Registrácia: Obchodný register Okresného súdu Trnava, Odd. Sa, vložka 67/T,
E-mail: info@umaliara.sk
Telefónne číslo: +421 33 5560 569, +421 905 206 004
(ďalej len „spoločnosť“)
Doména e- shopu: www.umaliara.sk (ďalej len „internetová doména“)
Orgány dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava (podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu pre nepotravinárske výrobky)
Základné pojmy
Obchodník – spoločnosť, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar.
Spotrebiteľ – fyzická, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu a nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania
Podnikateľ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu a koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania
Kupujúci – spotrebiteľ alebo podnikateľ
Tovar – akákoľvek hnuteľná vec ponúkaná prostredníctvom e-shopu.
Objednávka – úkon kupujúceho v súvislosti s e-shopom, ktorý vyjadruje vôľu kupujúceho nakúpiť tovar v e-shope.
Predajná cena – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu v objednávke, najmä cena za všetok tovar, ktorý si kupujúci objednal a je uvedený v objednávke.
Jednotková cena – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru.
Cena dopravy (dopravné) – cena za dopravu tovaru kupujúcemu a prípadne manipulácia s tovarom (vynesenie a pod.), ak je v cene dopravy zahrnutá.
VODP – všeobecné obchodné dodacie podmienky
Objednávkový formulár- je elektronický dokument obsahujúci osobné údaje kupujúceho, označenie objednaného tovaru, predajnú cenu objednaného tovaru vrátane DPH, miesto dodania tovaru, spôsob doručenia (prepravy) tovaru, cenu za doručenie tovaru do miesta určenia.
Článok II.
Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné a dodacie podmienky upravujú:
a) proces nákupu tovaru kupujúcim prostredníctvom e-shopu;
b) podmienky predaja a nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu obchodníka;
c) práva a povinnosti obchodníka a kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom e-shopu obchodníka
Článok III.
Objednávka a uzavretie zmluvy
3.1. Kupujúci si objednáva tovar u obchodníka prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného na internetovej doméne uzatvorením zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim. Popis tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť na sklade a jeho cena sú uvedené pri jednotlivých položkách ponúkaného tovaru v e-shope.
3.2. Nákup tovaru v e-shope je možný registrovaným používateľom (kupujúcim) alebo používateľom (kupujúcim) bez registrácie.
3.3. Registráciou kupujúci uvádza registračné údaje, ktoré obchodník použije len na účel jednoznačnej identifikácie kupujúceho a na marketingové účely.
3.4. E-shop sa nachádza na internetovej stránke www.umaliara.sk. Ak kupujúci prejaví záujem uskutočniť objednávku cez e-shop www.umaliara.sk, vyberie si požadovaný tovar v zvolenom množstve a následným stlačením tlačidla „do košíka“ alebo tlačidla so symbolom nákupného košíka. Pri každom tovare ponúkanom prostredníctvom e-shopu je informácia o predajnej cene s DPH.
3.5. Po stlačení tlačidla „do košíka“ alebo tlačidla so symbolom nákupného košíka pri tovare sa položka tovaru pridá do nákupného košíka kupujúceho. Nákupný košík kupujúceho je kedykoľvek počas vytvárania objednávky k dispozícii na nahliadnutie a zmeny v položkách objednávky.
3.6. Počas nákupného procesu si kupujúci zvolí spôsob úhrady a dopravy tovaru podľa možností, ktoré ponúka obchodník. K cenám za jednotlivé tovary sa pripočíta aj cena za dopravu podľa zvoleného druhu dopravy, ak obchodník umožňuje dopraviť tovar viacerými spôsobmi. Pokiaľ nie je cena dopravy hradená kupujúcim je táto skutočnosť uvedená v záverečnej kontrole objednávky, pričom kupujúci je počas nákupného procesu informovaný o cene dopravy alebo o zľave z ceny dopravy.
3.7. Objednávku kupujúci uskutoční stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“. Pred odoslaním má s kupujúci k dispozícii odkaz na tieto VODP, pričom odoslaním objednávky potvrdí oboznámenie s týmito VODP.
3.8. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa mal možnosť sa oboznámiť aj o:
a) vlastnostiach tovaru;
b) celkovej cene, ktorú je povinný obchodníkovi uhradiť.
3.9. Po odoslaní objednávky sa táto objednávka zaregistruje v systéme e-shopu a súčasne obchodník zašle na e-mailovú adresu kupujúceho
a) potvrdenie objednávky s informáciami o objednanom tovare;
b) obchodné meno, sídlo a kontaktné údaje obchodníka
c) výška predajnej ceny po položkách tovaru, cena za dopravu tovaru a celková kúpna cena, dodacie podmienky a termín dodania tovaru
d) odkaz na poučenie kupujúceho o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa týchto VODP;
e) odkaz na znenie VODP, ktoré sú platné a účinné v čase vytvorenia objednávky kupujúcim
f) e) odkaz na znenie informácie o spracovaní a ochrane osobných údajov v zmysle týchto VODP
g) poučenie o zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby
3.10 Doručením potvrdenia o prijatí objednávky kupujúcemu sa zmluva o kúpe tovaru považuje za uzavretú.
Článok IV.
Platobné podmienky
4.1. Všetky ceny tovarov v objednávke aj v e-shope sú uvedené vrátane DPH.
4.2. Ak sa na tovar vzťahuje akciová cena, je platná od dátumu zverejnenia akcie v popise tovaru alebo do vypredania zásob tohto tovaru.
4.3. Informácia o celkovej predajnej cene tovaru s DPH vrátane nákladov za dopravu sa zobrazí kupujúcemu pred odoslaním objednávky s povinnosťou platby obchodníkovi.
4.4. K cene bude pripočítané dopravné, pokiaľ si kupujúci zvolil spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia a pokiaľ hodnota objednaného tovaru nepresahuje hodnotu stanovenú obchodníkom, kedy ide cena dopravy na ťarchu obchodníka. Skutočnosť poskytnutia dopravného na ťarchu obchodíka je uvedená v objednávke.
4.5. Hodnota objednávky s cenou dopravy je uvedená počas celého nákupného procesu. Cena dopravy je stanovená podľa platného cenníka sprostredkovateľa doručenia. V prípade využitia zľavy formou dopravy zdarma, nebudú už možné ďalšie zľavy.
4.6. Prípadný rozdiel súčtu jednotkových cien s daňou a celkovou cenou je spôsobený zaokrúhlením.
4.7. Cenu podľa objednávky môže kupujúci uhradiť:
a) platobnou bránou internetového bankovníctva
b) pri prevzatí tovaru u obchodníka v hotovosti na predajni alebo platobnou kartou
4.8. Obchodník si vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo obmedziť spôsoby úhrady z technických príčin, z dôvodov prekážok na strane obchodníka alebo sprostredkovateľa týchto služieb alebo z dôvodu vyššej moci. Za úhradu ceny si obchodník neúčtuje poplatok. Obchodník upozornil kupujúceho, že subjekt, u ktorého je úhrada ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za úhradu (bankové poplatky za prevod a pod.). Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na bankový účet obchodníka alebo moment potvrdenia sprostredkovateľa platby o jej realizácii.
4.9. Kupujúci je povinný zaplatiť predajnú cenu za každý objednaný a prevzatý tovar obchodníkovi najneskôr v deň prevzatia tovaru.
Článok V.
Dodacie podmienky
5.1. Obchodník umožňuje tieto spôsoby dodania tovaru kupujúcemu:
a) osobné prevzatie v ktorejkoľvek zvolenej podnikovej predajni CHEMOLAK a.s. (osobný odber),
b) vlastná doprava zdarma k zákazníkovi pri nákupe v hodnote nad 300€ s DPH, do vybratého okruhu cca 20 km od miesta zvolenej predajne UMALIARA
5.2. Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar kupujúcemu v primeranej lehote (ďalej aj „dodacia lehota“). Dodávky tovaru, ktorého objednávku obchodník potvrdil budú realizované do 2 pracovných dní od záväzného potvrdenia objednávky. Vo výnimočných prípadoch môže obchodník jednostranne predĺžiť dodaciu lehotu, a to aj opakovane. Obchodník si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu v prípadoch vzniknutých vyššou mocou alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin uskutočniť dodávku v obvyklej dodacej lehote. V prípade zmeny dodacej lehoty obchodník informuje o tejto skutočnosti kupujúceho prostredníctvom elektronickej správy (e-mailu). O odoslaní tovaru, alebo o jeho pripravení na osobné prevzatie je kupujúci dodatočne informovaný.
5.3. Ak kupujúci objedná viac kusov tovaru, ako je uvedené aktuálne dostupné množstvo tohto tovaru na sklade obchodníka, e-shop umožní vytvoriť objednávku. Po odoslaní objednávky obchodník bude informovať kupujúceho o dostupnosti tovaru a lehote možného dodania tovaru, ktorá obvykle je maximálne 5 pracovných dní . Kupujúci sa môže sa rozhodnúť pre okamžité čiastočné doručenie tovaru, ktorý je dostupný na sklade, alebo pre doručenie celkového objednaného množstva tovaru v čase jeho dostupnosti.
5.4. Ak je zvolený spôsob dopravy sprostredkovateľom doručenia (vlastnou dopravou), obchodník dodá kupujúcemu objednaný tovar na adresu, ktorú kupujúci uviedol ako dodaciu adresu v objednávke. Súčasťou dodania tovaru nie je inštalácia ani iné úkony (napr. vyloženie tovaru a pod.).
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste dodania osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru. Splnomocnená osoba na prevzatie tovaru je povinná preukázať sa platným občianskym preukazom alebo splnomocnením alebo predloží objednávkový formulár s číslom objednávky.
5.6. Kupujúci je povinný skontrolovať dodaný tovar ako aj jeho obal ihneď pri jeho dodaní. V prípade, ak kupujúci zistí, že tovar má množstevnú vadu alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť preukázateľne zápisom na potvrdenie o dodaní oznámiť sprostredkovateľovi doručenia a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru v zásielke. V prípade zistenia vady alebo poškodenia tovaru, je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru na dokladoch o doručení, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže následne obchodník poskytnúť odstránenie vád tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar. Na neskôr nahlásené vady spojené s prevzatím tovaru nemusí obchodník prihliadať.
5.7. Obchodník nezodpovedá za poškodenia tovaru spôsobené dopravcom alebo kupujúcim.
5.8. Kupujúci je povinný svojím podpisom, alebo podpisom splnomocnenej osoby, pri prevzatí objednaného tovaru potvrdiť obchodníkovi na dodacom liste prevzatie tovaru.
5.9. Ak kupujúci zvolí spôsob doručenia osobné prevzatie, je tovar pripravený obchodníkom na prevzatie po zaslaní avíza o možnosti jeho prevzatia.
5.10. V prípade, ak kupujúci neprevezme tovar do 3 pracovných dní po uplynutí avíza o možnosti jeho prevzatia, je obchodník oprávnený odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru. O prípadné predĺženie tejto lehoty môže kupujúci obchodníka požiadať na emailovej adrese info@umaliara.sk.
5.11. Obchodník odovzdá kupujúcemu pri osobnom prevzatí alebo v zásielke s tovarom daňový doklad (faktúru) a dodací list.
Čl. VI
Odstúpenie obchodníka od zmluvy
6.1. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku a/alebo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru:
a) neštandardného či špekulatívneho charakteru;
b) z dôvodu vypredania zásob tovaru, jeho nedostupnosti alebo ak výrobca prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z objednávky kupujúceho, alebo z dôvodov vyššej moci;
c) v prípade, ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od obchodníka spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito VODP alebo v cene;
d) ak kupujúci neprevezme tovar do 3 kalendárnych dní po uplynutí avíza o možnosti jeho prevzatia.
6.2. Ak obchodník odmietne objednávku a/alebo odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho a do 14 dní mu vrátiť cenu zaplatenú za tovar, ak sa obchodník a kupujúci nedohodnú na náhradnom plnení. Pri náhradnom plnení je obchodník povinný kupujúcemu dodať tovar v rovnakej kvalite a cene.
Čl. VII
Odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy
7.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie:
a) po 14 dňoch odo dňa:
1. kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, v prípade zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru;
2. kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, ak sa tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene;
3. kedy spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme prvý dodaný tovar ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia.
b) do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
7.2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adresu obchodníka uvedenú vyššie.
7.3. Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť na internetovej doméne.
7.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
7.5. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
7.6. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 7.5. predtým, ako bude obchodníkovi doručený až po doručení vráteného tovaru späť na adresu obchodníka alebo po odovzdaní tovaru na ktorúkoľvek podnikovú predajňu obchodníka, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
7.7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa bodu 7.5., ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť k obchodníkovi poštou.
7.8. Spotrebiteľ zašle riadne zabalený tovar zodpovedajúc krehkosti tovaru späť alebo ho prinesie na adresu obchodníka najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak je tovar odoslaný alebo doručený späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ. Vrátený tovar musí byť vrátený priamo na adresu obchodníka: CHEMOLAK, a.s., Továrenská 7, 919 04 Smolenice alebo osobne v ktorejkoľvek podnikovej predajni obchodníka.
7.9. Spotrebiteľ spolu s vráteným tovarom musí predložiť doklad o kúpe tovaru a tovar musí byť vrátený späť nepoužívaný a nepoškodený.
7.10. Tovar poslaný na poštu, alebo iné úložne miesto nebude z takéhoto úložného miesta prevzatý.
7.11. Spotrebiteľ zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
7.12. Z možnosti odstúpenia od zmluvy pri dodaní tovaru alebo poskytnutí služby sú vylúčené tovary uzavreté v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. zakrývacia fólia, náhradné valce, špeciálne pásky …);
7.13. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, nemá právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu, pokiaľ obchodník neurčí inak.
Čl. VIII
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej ceny. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od obchodníka alebo v čase, keď mu obchodník umožní nakladať s tovarom.
Čl. IX
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
9.1. Obchodník zodpovedá kupujúcemu za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcemu a za vady, ktoré sa vyskytli po prevzatí tovaru kupujúcim počas záručnej doby.
9.2. Obchodník poskytne na dodaný tovar záruku za akosť tovaru, pričom záručná doba je uvedená na obale jednotlivých výrobkov dátumom spotreby, do ktorého si tovar obchodníka zachováva nezmenené úžitkové vlastnosti v originálne uzatvorenom obale. Ak záručná doba nie je uvedená, je záručná doba stanovená na 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim .
9.3. Vady tovaru uplatňuje kupujúci u obchodníka písomne reklamačným zápisom, v ktorom uvedie špecifikáciu vadného tovaru (jeho názov, odtieň, dátum výroby, výrobná šarža), popis vady, množstvo vadného tovaru a návrh kupujúceho na vybavenie reklamácie. Zjavné vady uplatňuje kupujúci ihneď po zistení pri preberaní tovaru. Skryté vady môže uplatniť počas záručnej doby tovaru. Prílohou reklamačného zápisu musí byť dodací list, resp. faktúra obchodníka, týkajúce sa reklamovaného tovaru. Kupujúci je povinný vadný tovar odovzdať obchodníkovi na ktorejkoľvek podnikovej predajni spoločnosti CHEMOLAK a.s.
9.4. V prípade nemožnosti odovzdania tovaru obchodníkovi, napr. zapracovaním tovaru, vzniká kupujúcemu povinnosť bezodkladne kontaktovať obchodníka (telefonicky v pracovných dňoch od 7:00 do 15:00 na čísle +421 33 5560 569 alebo +421 905 206 004 alebo mailom: info@umaliara.sk) a poskytnúť súčinnosť zástupcovi obchodníka a umožniť prístup k vadnému tovaru za účelom vykonania jeho obhliadky. O vykonanej obhliadke bude spísaný záznam. V prípade neposkytnutia potrebnej súčinnosti kupujúceho a zamedzenia obhliadky vadného tovaru obchodníkovi, nezodpovedá obchodník za vady tovaru a sním súvisiacich vzniknutých potencionálnych škôd.
9.5. V prípade oprávnenosti reklamácie obchodník podľa povahy zistenej vady buď vymení tovar za nový, doplní chýbajúci tovar alebo poskytne kupujúcemu zľavu z predajnej ceny. Ak by nároky kupujúceho z vád tovaru nemohli byť uspokojené žiadnym z týchto spôsobov, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy. K reklamácii je nutné vo všetkých prípadoch predložiť predmetný reklamovaný tovar (ak je to možné). Obchodník znáša všetky preukázateľne vynaložené náklady na uplatnenie oprávnenej reklamácie. O preplatenie takých nákladov musí kupujúci požiadať obchodníka v lehote jedného mesiaca odo dňa uznania reklamácie.
9.6. Obchodník nezodpovedá za:
a) vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa;
b) vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru;
c) vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám;
d) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných postupov ako udáva výrobca tovaru,
e) vady a poškodenia tovaru spôsobené a zhoršenie vlastností tovaru vzniknuté v súvislosti s neodborným skladovaním a neodborným použitím tovaru,
f) vady a poškodenia tovaru vzniknuté v dôsledku vyššej moci
9.7. Obchodník neručí za stratu a prípadné poškodenie tovaru prepravcom, ktorého zabezpečí kupujúci.
9.8. Ak kupujúci preukáže, že mu bol doručený nesprávny tovar, vzniká mu nárok na bezplatnú výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí. Nesprávne doručený tovar je možné vrátiť na ktorejkoľvek podnikovej predajni obchodníka. Obchodník znáša všetky preukázateľne vynaložené náklady na vrátenie nesprávne doručeného tovaru. O preplatenie takých nákladov musí kupujúci požiadať obchodníka v lehote jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie práv z vadného plnenia, v opačnom prípade právo na ich úhradu zaniká. Tovaru musí byť riadne zabalený spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu tovaru a nesmie mať poškodený originálny obal. Kupujúci má právo po doručení tovaru na vrátenie zaplatenej čiastky za tento tovar, v prípade zaslania nepoškodeného a nepoužitého tovaru späť na adresu obchodníka najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru od dopravcu. Čiastka zaplatená za tovar bude kupujúcemu poukázaná na účet bez zbytočného odkladu, akonáhle bude tovar doručený na adresu obchodníka a bude spĺňať vyššie uvedené podmienky.
9.9. Ak je kupujúci spotrebiteľ, reklamácia vrátane odstránenia vady sa musí vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník môže ovplyvniť. Ak nie je kupujúci spotrebiteľom, obchodník sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 45 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
9.10. Uplatnenie práv spotrebiteľa, ktoré nie sú zahrnuté v týchto VODP sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a inými všeobecne záväznými právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa.
9.11. Ak podnikateľovi bude reklamácia vyhodnotená ako neoprávnená, vzniká podnikateľovi povinnosť uhradiť obchodníkovi všetky náklady spojené s uplatnením danej reklamácie ako napríklad vyhotovenie znaleckého posudku alebo prepravné náklady reklamovaného tovaru.
Čl. X
Alternatívne riešenie sporov platné pre spotrebiteľov
V prípade, ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodíka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom Hospodárstva SR. Zoznam oprávnených právnických osôb je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý zo zapísaných subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd nie je tým dotknutá. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Čl. XI
Ochrana osobných údajov
11.1. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí so zhromažďovaním a spracúvaním a používaním informácií o sebe a uskutočňovaných nákupoch. Obchodník sa zaväzuje, že neposkytne žiadne osobné údaje kupujúceho a ani žiadne ďalšie informácie o kupujúcom tretej strane a s osobnými údajmi kupujúceho bude zaobchádzať a nakladať v súlade s právnymi predpismi.
11.2. Obchodník po splnení účelu spracúvania osobných údajov bezodkladne zabezpečí likvidáciu osobných údajov kupujúceho v súlade s právnymi predpismi. Výnimkou je poskytnutie osobných údajov kupujúceho prepravcovi, ktoré sú nutné na doručenie tovaru.
11.3. Pri registrácii vyjadruje kupujúci súhlas k použitiu jeho osobných údajov prevádzkovateľom za účelom zaslania objednaného tovaru na jeho adresu, ale tiež súhlas na komunikáciu súvisiacu s registráciou a objednaným tovarom.
11.4. Údaje zákazníkov sa tretím osobám neposkytujú.
XI
Záverečné ustanovenia
12.1. Na vzťahy neupravené týmito VODP sa vzťahujú príslušné ustanovenia:
a) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
b) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,
c) zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
d) zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
e) zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov
12.2. Kupujúci vyhlasuje, že potvrdením objednávky s povinnosťou platby sa oboznámil s týmito VODP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
12.3. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VODP.
12.4. VODP alebo jej zmeny sú platné a účinné od ich zverejnenia na internetovej stránke obchodníka.
Tieto VODP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.07.2024.
V Smoleniciach, dňa 28.06.2024