Reklamačný poriadok

(zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)

1., Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcemu a za vady, ktoré sa vyskytli po prevzatí tovaru kupujúcim počas záručnej doby.

2., Predávajúci poskytne na dodaný tovar záruku za akosť tovaru, pričom záručná doba je uvedená na obale jednotlivých výrobkov dátumom spotreby, do ktorého si tovar predávajúceho zachováva nezmenené úžitkové vlastnosti v originálne uzatvorenom obale. Ak záručná doba nie je uvedená, je záručná doba stanovená na 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

3., Vady tovaru uplatňuje kupujúci u predávajúceho písomne reklamačným zápisom, v ktorom uvedie špecifikáciu vadného tovaru (jeho názov, odtieň, dátum výroby, výrobná šarža), popis vady, množstvo vadného tovaru a návrh kupujúceho na vybavenie reklamácie.

4., Zjavné vady uplatňuje kupujúci ihneď po zistení pri preberaní tovaru. Skryté vady môže uplatniť počas  záručnej doby tovaru. Prílohou reklamačného zápisu musí byť dodací list, resp. faktúra predávajúceho, týkajúce sa reklamovaného tovaru. Kupujúci je povinný vadný tovar odovzdať vadný tovar predávajúcemu na ktorejkoľvek podnikovej predajni spoločnosti CHEMOLAK a.s.

5., V prípade nemožnosti odovzdania tovaru predávajúcemu, napr. zapracovaním tovaru, vzniká kupujúcemu povinnosť bezodkladne kontaktovať predajcu (telefonicky v pracovných dňoch od 7:00 do 15:00 na čísle +421 33 5560 569 alebo +421 905 206 004  alebo e-mailom: info@umaliara.sk) a  poskytnúť súčinnosť zástupcovi predajcu a umožniť prístup k vadnému tovaru za účelom vykonania jeho obhliadky. O vykonanej obhliadke bude spísaný záznam. V prípade neposkytnutia potrebnej súčinnosti kupujúceho a zamedzenia obhliadky vadného tovaru predávajúcemu, nezodpovedá predávajúci za vady tovaru a sním súvisiacich vzniknutých potencionálnych škôd.

6., V prípade oprávnenosti reklamácie predávajúci podľa povahy zistenej vady buď vymení tovar za nový, doplní chýbajúci tovar alebo poskytne kupujúcemu zľavu z kúpnej ceny. Ak by nároky kupujúceho z vád tovaru nemohli byť uspokojené žiadnym z týchto spôsobov, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy. K reklamácii je nutné vo všetkých prípadoch predložiť predmetný reklamovaný tovar (ak je to možné). Predávajúci znáša všetky preukázateľne vynaložené náklady na uplatnenie oprávnenej reklamácie. O preplatenie takých nákladov musí kupujúci požiadať predávajúceho v lehote jedného mesiaca odo dňa uznania reklamácie.

7., Predávajúci nezodpovedá za:

a, vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa

b, vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru

c, vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám

d, vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných postupov ako udáva výrobca tovaru

e, vady a poškodenia tovaru spôsobené a zhoršenie vlastností tovaru vzniknuté v súvislosti s neodborným skladovaním a neodborným použitím tovaru

f, vady a poškodenia tovaru vzniknuté v dôsledku vyššej moci

g, vady a reklamácie na farebný odtieň (budú uznané len vtedy, ak bol pred realizáciou vykonaný skúšobný náter a tento bol u nás reklamovaný)

8., Predávajúci neručí za stratu a prípadné poškodenie tovaru prepravcom, ktorého zabezpečí kupujúci.
Ak kupujúci preukáže, že mu bol doručený nesprávny tovar, vzniká mu nárok na bezplatnú výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí. Nesprávne doručený tovar je možné vrátiť na ktorejkoľvek podnikovej predajni predajcu. Predávajúci znáša všetky preukázateľne vynaložené náklady na vrátenie nesprávne doručeného tovaru. O preplatenie takých nákladov musí kupujúci požiadať predávajúceho v lehote jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie práv z vadného plnenia, v opačnom prípade právo na ich úhradu zaniká. Tovaru musí byť riadne zabalený spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu tovaru a nesmie mať poškodený originálny obal. Kupujúci má právo po doručení tovaru na vrátenie zaplatenej čiastky za tento tovar, v prípade zaslania nepoškodeného a nepoužitého tovaru späť na adresu predajcu najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru od dopravcu. Čiastka zaplatená za tovar bude kupujúcemu poukázaná na účet bez zbytočného odkladu, akonáhle bude tovar doručený na adresu predajcu a bude spĺňať vyššie uvedené podmienky.

9., Ak je kupujúci spotrebiteľ, reklamácia vrátane odstránenia vady sa musí vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Ak nie je kupujúci spotrebiteľom, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 45 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

10., Uplatnenie práv spotrebiteľa, ktoré nie sú zahrnuté v týchto VODP sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a inými všeobecne záväznými právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa.

11., Ak podnikateľovi bude reklamácia vyhodnotená ako neoprávnená, vzniká podnikateľovi povinnosť uhradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s uplatnením danej reklamácie ako napríklad vyhotovenie znaleckého posudku alebo prepravné náklady reklamovaného tovaru.

Alternatívne riešenie sporov platné pre spotrebiteľov

V prípade, ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho  riešenia sporu podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom Hospodárstva SR. Zoznam oprávnených právnických osôb je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý zo zapísaných subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd nie je tým dotknutá. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu  na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Spokojní zákazníci

Spokojní zákazníci

98% našich zákazníkov by odporučilo nákup v sieti U MALIARA

Vyrobené na Slovensku

Vyrobené na Slovensku

História výroby našich chemických produktov má už 140 rokov

Všetky výrobky skladom

Všetky výrobky skladom

Vyzdvihnite si tovar okamžite alebo doručujeme najneskôr v nasledujúci pracovný deň

Široká sieť predajní

Široká sieť predajní

14 predajní U MALIARA po celom Slovensku, kde vám vždy dobre poradíme

Predvoľby cookies

  • Vaše súkromie
  • Nevyhnutné cookies
  • Výkonnostné cookies
  • Funkčné cookies
  • Marketingové cookies
  • Údaje používateľa
  • Prispôsobená reklama